Friday, April 27, 2012

Keep Moving Dear

Hmmm, sekarang musim budak-budak final year bertungkus-lumus untuk siapkan tesis masing-masing. Memang realiti hidup kat ipta ni amat mencabar. Kenapa aku cakap macam tu??? huhu  takyah tengok jauh-jauh la, aku sendiri contoh terdekat. Walaupun dari sekolah rendah lagi aku cuba cari kat mana kecenderungan aku dalam subjek-subjek tertentu supaya aku takdelah susah-susah nak decide  nak ambik kos apa bila nak masuk u nanti tapi still aku tak jumpa kat mana kecenderungan aku..Yup aku memang dah masuk U tapi semakin lama aku belajar kos aku rasa ni bukan bidang aku. Memang antara sastera dengan sains tentulah aku lebih ok dalam sains tpi kos aku ni cuma cabang kecil sains pun ak dah rasa tak boleh bawa. Yela kalau cakap pasal result takdelah fail tapi xdela bagus mana pun. hmmmmmmm (keluhan panjang)-hehe x baik mengeluh.

     So sekarang walaupun macam terjadi untuk buat tesis aku ni, aku akan tetap berusaha untuk siapkannya semampu aku. Ye aku memang lembap sikit nak paham tambah subjek yang banyak guna kira-kira and software sebab dulu math mode aku time spm aku dapat A solid tpi addmath aku???(waaaaa nangis air mata darah)..memang la dpt B tpi time spm je sebab spm graf turun, lau exam masa kat sekolah dulu, nama aku tak pernah tersenarai calon yang lulus dalam erti kata lain GAGAL(9G).ok!!.isk. Tapi rupanya jodoh aku dengan subjek math masih kuat buktinya tuk tesis ni aku kena gunakan software statistik yang aku memang tak reti nak guna dan aku x paham...Waaaaaaaa...

   Walaupun aku tak tahu apa kesudahan progress tesis aku ni, aku akan pastikan aku usaha sehabis baik dan semampu aku dan selebihnya aku hanya mampu serahkan kepada Allah. Aku akan cuba hadapi penyelia yang amat menyeramkan kerana kesusahan beliau untuk berkompromi dan bertolenrasi dengan keadaan dan situasi pelajar. Akan ku telan pahit manis tu walaupun memang takde manis langsung yang aku telan selama ni...isk. Come on SYU, YOU CAN DO THIS. Dont ever run from problem but facing it because you cant run forever..So kawan-kawan yang sekapal dengan aku, marilah kita bersama-sama tabah untuk meneruskan pelayaran kehidupan ini..chewah ayat..hiks2 sampai sini je kot aku mengarut malam ni sebab semua kawan-kawan aku dah tidur tapi aku baru bangun, stay up la kononnya tapi dok update blog ni ha...huhu....Terima kasih kerana sudi menjadi kawan aku, sentiasa bersama dan memberi semangat ketika aku berada dalam kesusahan. Kerana korang, aku masih mampu tersenyum walaupun sedang berduka, masih mampu berdiri walaupun jatuh berkali-kali, masih mampu teruskan perjalanan walaupun yang menanti di hadapan penuh dengan cabaran. Thank You ALLAH for sending them to be with me....:)))). oklah sekian sampai di sini saja ucapan saya di malam yang sunyi ini, terima kasih..

3 comments:

  1. Same here!
    We are in the same boat!
    Keep moving buddy. Yeayyhh :)

    Tapi serius aku cuak! @.@

    ReplyDelete
  2. do ur best....
    u're strong n for sure u can make it well...:D

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah satu beban dah lepas...

    ReplyDelete