Monday, May 21, 2012

-Speechless-


Alhamdulillah..selepas bermacam-macam kesulitan yang perlu dihadapi, akhirnya semuanya berjaya ditempuhi. Akhirnya hari ini, aku dah HANTAR TESIS AKU!!!WEEE, HORRAY!!! huhu macam konfirm dapat A je kan, insyaallah dipermudahkan, sama-sama kita berdoa. "Ya Allah Permudahkanlah dan Berilah yang  TERBAIK buat hambaMu ini, aminnnn". Kepada rakan seperjuangan yang masih berjuang, jangan putus asa. Garisan penamat hanya beberapa langkah di hadapan just keep moving dear, YOU CAN DO IT!!! FIGTHING!!. Tadi lepas aku print full draft tesis untuk di hantar ke pusat pengajian rasa nk menangis pun ada. Tak sangka akhirnya aku berjaya juga siapkan tesis aku ni. Makan masa dua sem setengah gak la untuk siapkan semua. Walaupun aku dah lewat hantar dari tarikh asal tapi aku tetap berpuas hati sebab semua tu hasil  penat lelah aku. Yela siapa lagi nak hargai kalau bukan diri sendiri. Terima kasih kepada semua kawan-kawan yang banyak membantu dan memberi semangat untuk aku siapkan tesis ni. (macam tulis penghargaan pulak, hehe). 

Bila ingat balik detik-detik awal aku kena buat tesis dulu. Macam-macam dugaan yang datang. Pilih tajuk dan penyelia yang diidamkan alhamdulillah dapat tapi tetiba penyelia suruh buat tajuk lain pula dan  perlukan pertolongan penyelia bersama. Okay go on jele maybe boleh belajar benda baru. Tub-tub masuk sem seterusnya dapat tau penyelia yang aku pilih tu dah PENCEN dan dia tak boleh jadi penyelia utama aku lagi so automatik penyelia bersama akan jadi penyelia utama aku..Huhu tak leh nak cakap apa -speechless- tambah-tambah aku tak suka sangat kat dia..haks2 sebab dia agak susah untuk berbawa berbincang yer...sikap tu je yang aku tak suka pun..Dan selepas tu bermulalah detik2 kesengsaraan aku menyiapkan tesis di bawah dia. Aku jarang jumpa dia sebab aku tak nak stress..hahaha..jumpa time ada benda yang betul-betul penting jer.(jahat tak aku?)...mana tak fobia kawan-kawan aku yang duduk bawah dia asyik kena marah je..lepas tu setiap kali jumpa dia suruh tambah macam-macam tuk tesis. So lebih baik aku diamkan diri jer...xdela kena tambah macam-macam sangat. Aku teruskan juga perjuangan untuk menyiapkan tesis ni dan alhamdulillah..hari ni 21 MEI 2012, pukul 3.40pm..dengan rasminya aku dah hantar draft tesis aku..susah nak cakap perasaan tu,yela bila kita dapat siapkan sesuatu setelah menempuh berbagai-bagai cabaran dan dugaan, rasa puas yang tak boleh digambarkan dengan kata-kata...so tu la main point entry kali ni.."Speechless"..

No comments:

Post a Comment