Wednesday, November 30, 2011

Air Oh Air...


Kali ni isu air berulang lagi.Memang setiap kali masuk semester masalah air sentiasa menjadi perkara wajib, tak tau la kalau memang isu air ini subjek wajib setiap semester kat u aku ni..Dan yang paling pelik mesti isu air datang masa tengah mid sem or exam or tengah nak kena hantar asignment bertimbun dengan dateline yang semakin mendekati. Alhamdulilah ada juga kolej yang masih ada air then aku boleh la menumpang mandi. Aku rasa kali ni memang agak kritikal sebab hampir semua blok kat kolej aku ketandusan air termasuklah air pili bomba. Kalau dulu at least ada gak satu blok yang akan ada air dan pili bomba takdelah sampai kering kalau tak pun siang takde air tapi malam dah ada air balik so sempat la nak simpan air..But this time 4 hari takde air straight, huhu memang haru so malam tadi aku terus ambil keputusan untuk migrate ke kolej kawan aku yang masih ada bekalan air sebab pagi-pagi buta aku ada kelas dan interview subjek english. Aku dah tak nak ambil risiko dan tak de idea kat mana nak cari air. .Hari ini air dah ada kat kolej aku..Alhamdulillah semoga berkekalan..terima kasih Allah atas nikmat air ini...


PANTUN XDE AIR
1.air batu lame2 cair
bila blok 12 nak ada air??
2.tadah air dlm baldi
air xde camne nak mandi?
3.cari air sana sini
sampai bile nak jadi gini??
4.malam ni mkn megi
bukan air je..tv pun xde lagi..
5.Pluto jauh dari Bumi
please...tlonglah kami...

1 comment:

  1. HAHHAA...dah ade sekarang ni kan..chill :)

    ReplyDelete